it gets better


Igår hade jag en dag på stan med min mamma. Egentligen var det tänkt att vi bara skulle inom banken, men sen blev jag hungrig så vi åt på vårt favorit-lunch-ställe här i Helsingborg - Olsons skafferi. Så himla mysigt. Sen köpte jag upp hela stan på saker för att hänga upp mina julstjärnor, köpte även nya julstjärnor som inte alls passade. 

Mamma hade verkligen peppat mig innan vi skiljdes åt, att jag skulle kunna sätta upp dom förbaskade julstjärnorna på egen hand (annars gör hon sånt åt mig). Så när det inte riktigt gick som jag hade tänkt mig, så blev jag något frustrerad OCH just då, i den vevan när jag är som mest frustrerad, då spricker mina favoritbyxor. Då gick det inte längre, funderade allvarligt på om jag skulle gråta och lägga mig på golvet i köket och lyssna på sorgliga låtar. 

Men nu är stjärnorna uppe i alla fall. Det kostade bara en ny förlängningssladd och ett par byxor i siden. 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: